Header Ads

'Saya Tak Akan Pernah Lupa Kata-Kata Penjual Itu Kepada Saya Hanya Kerana Saya Berbadan Gemuk'


Mungkin kisah ini sebenarnya banyak berlaku pada zaman sekarang. Wanita gemuk sering kali dipandang hina dan jelek kerana mempunyai susuk badan yang tidak menarik. Malah sering kali dihina dengan pelbagai kata-kata kesat. Kadang-kadang ini menyebabkan wanita yang berbadan gemuk ini kurang keyakinan diri malah menerima tekanan dari orang sekeliling untuk menguruskan badan.

Antara salah satu punca mengapa suami menjadi curang adalah kerana si isteri tidak pandai menjaga diri dan berhias untuk suami.Hakikatnya bagi lelaki memang akan sukakan kecantikkan dan kekemasan. 

Walaupun tidak secantik Neelofa ataupun Fazura tetapi manisnya perlu ada supaya lelaki tidak pergi 'makan' luar. Baru-baru ini juga viral di media sosial apabila seorang peniaga menghina seorang wanita yang agak gemuk sebagai pelahap. Itu adalah reaksi tipikal orang apabila melihat seseorang wanita itu gemuk. 

Ada juga kes dimana wanita berbadan gemuk ditolak mentah-mentah daripada diterima kerja walaupun mempunyai kelayakan yang secukupnya. Antara alasannya adalah wanita gemuk ini kurang aktif dan tidak bermaya. 

Namun bagi wanita ini, pengalaman melalui satu temuduga dan ditolak mentah-mentah sangat memeritkan. Alasan yang remeh kerana badannya yang agak gempal sangat memeritkan. Nekad untuk berubah dan menjadi lebih sihat membuatkan wanita ini mencari pelbagai cara untuk mengurangkan berat badan. Banyak usaha pernah dilalukan dari yang biasa-biasa sehinggalah yang ekstrem. 

Keadaan ini membuatkan Lisa amat tertekan. 

'Sebelum ni ramai yang mengutuk dan mengeji saya kerana berbadan besar. Setiap kali keluar bersama kawan saya berasa rendah diri kerana tidak mempunyai perwatakan yang menarik. Saya juga teringin membeli pakaian yang berjenama tapi malangnya mereka tidak mempunyai saiz untuk saya. Jurujual tersebut juga menghina saya kerana berbadan gempal. Kata-katanya itu amat memedihkan hati saya!'


'Akhirnya saya terjumpa satu cara untuk menguruskan badan dengan mengamalkan diet atkins. Di samping itu saya juga mengambil produk Gorgeousleem yang banyak membantu mencapai berat badan impian saya. Saya dapat menahan nafsu makan yang membuak-buak apabila mengambil Gorgeousleem'.

'Apa yang bagus tentang produk ni ialah tak ada sebarang bahan kimia dan ianya berasaskan herba. Apa yang penting sekali ialah melebihkan minum air kosong. Bagi mereka yang ingin kurus tanpa perlu mengikuti diet yang ekstrem boleh terus cuba guna Gorgeousleem' tambah Lisa lagi. 

Selepas 20 hari menggunakan produk Gorgeousleem Lisa telah hilang hampir 13kg berat badan. Kini, Lisa mampu untuk tersenyum melihat mereka yang dulu memandang rendah keupayaannya yang sekarang ini menyesal tak sudah. 


No comments

Powered by Blogger.