Header Ads

Niat Nak Kurus Tapi Tak Sangka Jadi Kurus Dan Putih


Lain orang mungkin lain caranya. Ramai di antara kita yang mempunyai masalah berat badan dan dah cuba bermacam-macam cara untuk kurus tetapi masih juga belum kurus-kurus. 

Duit juga dah banyak habis tapi berat masih tak turun-turun. Malah makin naik adalah. Siapa la suka nak bersenam malah diri sendiri pun malas nak bersenam. 

Bagi wanita, terutama yang selepas mengandung pasti ingin mengekalkan bentuk badan seperti yang dulu tetapi ianya amatlah sukar kerana faktor masa. 

Aku ada masalah yang sangat menganggu fikiran ini. Aku mwmpunyai bentuk badan yang agak besar. Berat aku saja dah cecah 100kg lebih dan berkulit gelap sedikit. Tiap kali aku tengok cermin mesti aku rasa tertekan dan hilang keyakinan diri.

Aku nak sangat untuk kurus supaya aku mudah beribadat sebab bila orang gemuk macam aku ni, waktu solat bila nak bangun dari sujud sangat lah susah.

Dah macam macam cara aku buat. Pernah sekali tu aku cuba exercise tapi lepas tu seminggu aku sakit, sukar nak buang air kecil. Bila check doktor, doktor kata pundi kencing aku cedera.

Nak cuba kurangkan makan, tapi aku jenis yang bila aku lapar mesti satu badan akan menggeletar walaupun tak da lah lapar sangat.


Nak cuba diet atkins tapi bila duduk rumah ni aku rasa tak sanggup nak tolak masakan mak sebab mak aku jenis yang suka masak untuk anak anak dia.

Pernah dulu aku nak diet kemudian aku hanya makan sedikit makanan yang mak masak, tapi mak terasa dan dia sedih. Huhuhu. Mak dan ayah memahami niat aku untuk kurus. 

Pada satu hari mak aku bagi satu jus untuk diminum. Aku ingatkan air jampi apa lah ni yang mak aku bagi. Mak aku cuma kata cuba dulu. Kita ni cuma ikhtiar je pesan mak aku lagi. 

Mula-mula aku tak percayalah sangat benda-benda macam ni sebab katanya cara begini tak sihat. Tapi aku rasa tak salah kalau mencuba. Disamping minum jus yang mak aku bagi tu, aku cuba untuk kurangkan gula dalam makanan. 

Selain itu aku juga ambil makanan dengan kuantiti yang sedikit tetapi secara kerap. Hasil dari diet yang aku sendiri buat akhirnya menampakkan hasil. 

Ditambah pula dengan jus yang diberi oleh mak aku, aku dapat rasa dalam seminggu berat aku telah kurang secara sedikit demi sedikit. Seminggu selepas aku minum jus tersebut aku dah hilang sebanyak 13Kg. 


Memang aku tak sangka sebab tiada senaman berat perlu dilakukan. Hanya senaman ringan pun dah ok. Mak aku suruh amalkan pengambilan jus yang dia agi sebelum sarapan dan sebelum makan tenghari. 

Tapi macam ada satu kesan lain pula. Aku sendiri pun tak sedar benda ni sehinggalah ramai pula yang kata kulit aku macam cerah sedikit. Aku pun baru perasaan bila tengok kat cermin. Hebat juga penangan jus ni. 

Kira kalau minum jus ni boleh kurus dan putih secara serentak. Padu tu beb! Kalau yang nak tahu aku memang rekomen minum jus SW Dual Effect ni. Lepas ni tak yah pening-pening dah sebab minum je SW ni untuk kurus dan putih sekaligus. 

Kalau nak info boleh la like page SlimmeWhite Malaysia. 

No comments

Powered by Blogger.